Autonomia rămâne o problemă pentru industria auto: ce se întâmplă cu investițiile
Companiile și furnizorii de vehicule autonome au cheltuit aproximativ 75 de miliarde de dolari pe tehnologie, cu semne mici de profituri semnificative.
Companiile și furnizorii de vehicule autonome au cheltuit în mod colectiv aproximativ 75 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea tehnologiei de conducere autonomă, cu puține semne de venituri semnificative care apar din serviciile AV după toată această investiție.
Acest lucru a însemnat un dezastru pentru Aurora Innovation, TuSimple Holdings și Embark Technology, ale căror acțiuni au scăzut fiecare cu cel puțin 80% în acest an.
Nu este de mirare că Intel tocmai a redus evaluarea vizată pentru afacerea sa de conducere autonomă Mobileye la aproximativ 16 miliarde de dolari, o fracțiune din cele peste 50 de miliarde de dolari pe care se spune că le avea în minte acum 10 luni.
Cruise, deținută de General Motors, a strâns bani la o evaluare de aproximativ 30 de miliarde de dolari la începutul anului trecut.
În martie, GM a cumpărat SoftBank Vision Fund la un preț care implică o valoare de aproximativ 19 miliarde de dolari.
Acesta este ceea ce se întâmplă atunci când tehnologia noua tehnologie care are nevoie de timp pentru a se dezvolta se întâlnește răbdarea scurtă a piețelor publice și realitatea dură a ratelor dobânzilor în creștere.
Multe dintre aceste companii au strâns zeci de miliarde de dolari cu mult înainte ca tehnologia lor să fie dovedită sau ca afacerile lor să fie aproape de a fi autosusținute.
Momentul publicitar din ultimul deceniu și accidentul din ultimul timp pun sub semnul întrebării dacă mașinile cu conducere autonomă vor funcționa vreodată.
Anthony Levandowski, unul dintre primii pionieri ai autonomiei Google, care a plecat la Uber Technologies și a fost ulterior condamnat pentru furtul de secrete comerciale, conduce acum o companie startup care dezvoltă camioane autonome pentru site-uri industriale.
Adam Jonas de la Morgan Stanley, care în urmă cu șapte ani a atribuit o valoare masivă unui serviciu de mobilitate Tesla care încă nu se găsește nicăieri, a declarat recent într-o notă că autonomia ar putea fi o propunere de 10 sau 20 de ani.
Companiile din spațiu sunt acum forțate să ia în considerare măsuri drastice. CEO-ul Aurora, Chris Urmson, a trimis o notă internă în septembrie în care ridica perspectiva reducerilor de costuri, luarea companiei private, divizarea activelor sau chiar încercarea de a vinde compania Apple sau Microsoft.
Alții au înregistrat o cifră de afaceri la nivel înalt
CEO-ul GM, Mary Barra, l-a demis pe omologul lui Cruise, Dan Ammann, la sfârșitul anului trecut. TuSimple l-a înlocuit pe fondatorul și CEO-ul Cheng Lu în martie, iar consilierul său general James Mullen a demisionat în septembrie.
Waymo, deținută de Alphabet, și-a pierdut șeful de produse Dan Chu luna trecută în fața 23andMe.
În timp ce directorii și investitorii deopotrivă se îndreaptă în unele cazuri către ieșiri, companiile bine capitalizate din spațiu se îndreaptă spre noi piețe și proiecte.
Cruise intenționează să-și reproducă serviciul robotaxi San Francisco în Phoenix și Austin, Texas.
Waymo va începe să ofere curse în Los Angeles și, de asemenea, a transportat bere între Dallas și Houston.
Startup-ul Kodiak Robotics a strâns 30 de milioane de dolari în capital privat săptămâna aceasta și a condus camioanele sale de marfă pe 8.000 de mile (12.875 km) din Texas până în Florida.
În timp ce la volan era un șofer de testare, omul a cedat robotului în 94 la sută din timp, mi-a spus directorul și fondatorul Kodiak, Don Burnette, într-un interviu. Compania începe să transporte mobilă pentru Ikea.
L-am întrebat pe Burnette dacă Kodiak va fi gata să renunțe la șoferul de siguranță în curând.
„Suntem destul de aproape”, a spus el. „Se pare că spunem mereu asta. Au trecut câțiva ani.”
Poate dura și mai mult, dar piața nu a greșit momentul autonomiei nu înseamnă că nu va funcționa niciodată. Lecția este că tehnologia la fel de radicală precum conducerea robotică a fost întotdeauna mai bine în incubatoarele capitaliștilor de risc îndrăzneți, nu în portofoliile comercianților de acțiuni cu declanșare.